Libros urgentes
Ciencias Humanas
Ciencias Técnicas
Derecho
Economía
Informática
Libros de Texto
Literatura
Oposiciones autonómicas
Oposiciones Estatales
Oposiciones Generales
Oposiciones locales
Oposiciones para profesores
Otros
Tiempo Libre

Oposiciones para profesores

TEMARI OPOSICIONS VOL. IV. COS DE PROFESSORS D'ENSENYAMENT SECUNDARI. LLENGUA I LITERATURA
Ed. Cep
Precio:44 € ($68,04)
680 páginas.
ISBN: 8498338077. ISBN-13: 9788498338072
(09/03/2006).
Entrega: De 1 a 7 días contra reembolso por agencia urgente*


Serie Completa de Cos de Professors Ensenyament Secundari. Llengua i Literatura:
Precio Total:163 € ($252,03)
Incluye:
· Temari Vol. I
· Temari Vol. II
· Temari Vol. III
· Temari Vol. IV
· Programació Didàctica


FECHA DE PUBLICACIÓN

jueves, 09 de marzo de 2006

CONTENIDO

PRESENTACIÓ

El present volum inclou alguns dels temes que configuren la totalitat del temari actual destinat a la preparació de les oposicions al Cos de Professors de Secundària en l'especialitat de LLENGUA I LITERATURA.
Actualment, ens trobem en un moment de profunds i rapidíssims canvis en matèria de legislació educativa, així la Llei orgànica 10/2002, de 23 de desembre, de Qualitat de l'Educació, va ser publicada el dimarts 24 desembre 2002 (BOE núm. 307); dos mesos més tard, es va publicar l'Ordre EDC/477/2003, de 5 de març, en la que es modificaven els temaris B, per a les oposicions d'aquest mateix any, i al juny de 2003 es publiquen els Reials decrets que desenvolupen els ensenyaments comuns en les diferents etapes segons la LOCE. Des de llavors, ens hem centrat en elaborar el temari adaptat als canvis promulgats per la LOCE i adaptar-los a l'especialitat de LLENGUA I LITERATURA.
No obstant això, les presses a què ens hem sotmès, han quedat al marge de la qualitat i el rigor amb què hem tractat de desenvolupar els continguts dels diferents temes. Certament, són temes molt extensos i no sempre fàcils d'estructurar. En la seva elaboració hem tingut en compte que l'obra, no sols suposa el desenvolupament d'un temari de caràcter tècnic, sinó que ha de servir-li a l'opositor per comprendre, estructurar i defensar la informació tècnica que en ells es proporciona. Segons el nostre parer, la necessitat de l'opositor, se centra en disposar d'un material de qualitat que al mateix temps li faciliti el seu estudi.
Amb aquest finalitat, hem elaborat els temes procurant en tot moment dotar-los d'una adequada estructura amb coherència pedagògica, i hem utilitzat intencionadament, un llenguatge tècnicament correcte, però de fàcil comprensió al mateix temps. A més a més i a fi de facilitar l'adequada memorització comprensiva dels temes, hem inclòs al final de cadascun d'ells, un guió-resum en què es plasmen les idees claus de l'exposició, donada la nostra experiència en la preparació d'opositors, sabem que és de gran utilitat pràctica a l'hora d'afrontar la prova escrita i l'oral .
En aquesta ocasió, l'IVEP, Institut Valencià d'Educació Professional, i l'Editorial CEP hem assumit conjuntament el repte d'oferir a l'opositor el temari en què pugui dipositar la seva confiança, perquè som plenament conscients de l'esforç que suposa la preparació d'aquesta oposició.
De la mateixa manera, som coneixedors de l'especial circumstància que a hores d'ara suposa la implantació de la LOCE. Entenem doncs, que la característica fonamental, que defineix el nostre moment actual, no és només on estem, sinó, sobretot, en quina direcció estem anant.
A l'últim, volem agrair als opositors , amb els que tenim l'oportunitat de continuar aprenent i compartir les certeses i incerteses del món educatiu, la confiança que diàriament dipositen en nosaltres, i també a l'editorial CEP, per caminar plegats a través dels riscos.

Pilar Vivó Murciano.
Directora de l’IVEP
Institut Valencià d'Educació Professional.
Centre Preparador d'Oposicions.

ÍNDICE

Tema 51
LA LÍRICA EN EL BARROC: GÓNGORA, QUEVEDO I LOPE DE VEGA

Tema 52
CREACIÓ DEL TEATRE NACIONAL. LOPE DE VEGA

Tema 53
EVOLUCIÓ DEL TEATRE BARROC: CALDERÓN DE LA BARCA I TIRSO DE MOLINA

Tema 54
ELS TEATRES NACIONALS A ANGLATERRA I FRANÇA EN EL BARROC. RELACIONS I DIFERÈNCIES AMB EL TEATRE ESPANYOL

Tema 55
LA LITERATURA ESPANYOLA EN EL SEGLE XVIII

Tema 56
FORMES ORIGINÀRIES DE L'ASSAIG LITERARI. EVOLUCIÓ EN ELS SEGLES XVIII I XIX. L'ASSAIG EN EL SEGLE XX

Tema 57
EL MOVIMENT ROMÀNTIC I LES SEVES REPERCUSSIONS A ESPANYA

Tema 58
REALISME I NATURALISME EN LA NOVEL·LA DEL SEGLE XIX

Tema 59
EL REALISME EN LA NOVEL·LA DE BENITO PÉREZ GALDÓS

Tema 60
MODERNISME I 98 COM A FENOMEN HISTÒRIC, SOCIAL I ESTÈTIC

Tema 61
LA RENOVACIÓ DE LA LÍRICA ESPANYOLA: FINAL DEL SEGLE XIX I PRINCIPIS DEL XX

Tema 62
LES AVANTGUARDES LITERÀRIES EUROPEES I ESPANYOLA. RELACIONS

Tema 63
LA LÍRICA EN EL GRUP POÈTIC DEL 27

Tema 64
LA NOVEL·LA ESPANYOLA EN LA PRIMERA MEITAT DEL SEGLE XX

Tema 65
NOVES FORMES DEL TEATRE ESPANYOL EN LA PRIMERA MEITAT DEL SEGLE XX. VALLE-INCLÁN. GARCÍA LORCA

Tema 66
NOUS MODELS NARRATIUS A ESPANYA A PARTIR DE 1940

Tema 67
LA NARRATIVA HISPANOAMERICANA EN EL SEGLE XX

Tema 68
LA POESIA ESPANYOLA A PARTIR DE 1940

Tema 69
LA POESIA HISPANOAMERICANA EN EL SEGLE XX

Tema 70
EL TEATRE ESPANYOL A PARTIR DE 1940

Tema 71
RECUPERACIÓ DE LA LITERATURA DE TRADICIÓ ORAL. TÒPICS I FORMES

Tema 72
LA LITERATURA EN LLENGUA CATALANA, GALLEGA I BASCA: OBRES MÉS RELLEVANTS I SITUACIÓ ACTUAL

*Para península. Tiempo estimado para días laborables